Korespondencja mailowa to jeden z większych pożeraczy naszego czasu. Niestety nie można z nich całkowicie zrezygnować. Niektóre zawierają cenne informacje, generujące w przyszłości kolejne zlecenia lub ważne wskazówki w odniesieniu do prac już wykonywanych. Inne to wiadomości, które nie do końca dotyczą Twojej osoby, a mimo to absorbują Twój czas. Pozostałe, to zwykle pożeracze czasu, niewarte dłuższego zastanowienia.
Rozwiązanie na dziś, pozwalające zupełnie za darmo nabyć trochę cennego czasu jest bardzo proste. Mianowicie, przy odbiorze wiadomości szybko klasyfikuj odbieraną korespondencję z wyżej określonym podziałem. Z zegarmistrzowską precyzją podziel e-maile na: ważne, inne, śmieci. Co dalej?
Jeśli wiesz jak dzielić wiadomości, nic nie stoi na przeszkodzie aby zastosować UZD.
1. Usuń wiadomości śmieci.
2. Zrób od razu, to co ważne, aby już nie wracać do tego.
3. Deleguj wszystko to co możesz zrzucić na barki innych.
Rezultat! Jak u mnie oszczędności około 70% czasu poświęcanego dotychczas na korespondencję. Czasu, który mogę wykorzystać na inne obowiązki. A warto pamiętać, że mailowanie nie należy do podstawowych obowiązków przedsiębiorcy, czy pracownika i stanowi poboczne działania, nie związane z głównym nurtem w zarządzaniu.
0 komentarze :
Prześlij komentarz